سلام در این مقاله به معرفی اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی می پردازیم. بنر تبلیغاتی های متعددی که برای بازاریابی ، تبلیغ یک محصول و یا معرفی خدمات به کار برده می شود . اولین مدلها تنها از چند سطر متن تشکیل شده بود ، سپس لینک هایی از انواع مختلف را نیز به همراه داشت .

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

در برخی از بنرها از انیمیشن برای نمایش آگهی تبلیغاتی استفاده می شود اما با وجود پیشرفت در این ضمینه به نظر می رسد که استفاده از بنرهای تبلیغاتی رو به کاهش است . کافی است که با دقت نظر بیشتری به این موضوع نگاه کنیم مبرهن است که استفاده از بنر برای تبلیغاتی یکی از موثرترین و کم هزینه ترین راه برای تبلیغ محصولات و خدماتی است که شما ارائه می کنید .

 چندین نکته مهم و اصولی برای طراحی بنر تبلیغاتی

سبک و کم حجم بودن:

یکی از اصلی ترین ویژگیهای یک بنر تبلیغاتی کم حجم بودن آن است . با توجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشور ایران ، بنرهای تبلیغاتی را باید به گونه ای طراحی کنید که اکثر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند

کارایی بنر تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید:

یک بنر تبلیغاتی معمولی به طور میانگین نیم درصد از بازدیدکنندگان یک وبسایت را به خود جذب می کنند بنابراین اگر روی بنری بیش از نیم درصد از بازدیدکنندگان کلیک کنند این میتواند آمار مناسبی باشد ، اما در اکثر مواقع به سختی می توان به چنین آماری دست یافت . سعی کنید وب سایت های مختلف را امتحان کنید به یاد داشته باشید هیچگاه همه بودجه خود را برای تبلیغات در یک وب سایت هزینه نکنید بلکه بهتر است تبلیغات خود را در چندین وب سایت پخش کنید سپس باید بازخورد تبلیغات خود را در هر مورد مقایسه کنید تا بتوانید وبسایت های مناسب کار خود را پیدا کنید

از تصاویر فقط در زمان نیاز استفاده کنید:

تصاویرمرتبط در بعضی مواقع باعث جلوه بیشتر بنر می‌گردند،ولی در مواقعی که به تصویر نیاز نیست از آن استفاده نکنید.همیشه به خاطر بسپارید کلمات مرگبار ترین اسلحه برای جلب مخاطب هستند.

خروجی فرمت مناسب:

PNG JPG GIF یا فایل های خروجی نرم افزار ادوبی فلش خروجی بسیار مناسبی برای طراحی بنر شما محصوب میشود.ولی باید توجه کنید که تمامی دستگاه های نمایش دهنده کاملا تمام فرمت هارا پشتیبانی نمیکنند پس در نتیجه استفاده از فرمت GIF بدلیل پشتیبانی کامل بهترین گزینه محسوب میشود.

استفاده از موثرترین و استاندارترین اندازه‌های بنر:

طبق گفته گوگل ادسنس (Google Adsense)، موفق‌ترین استاندارد برای اندازه یک بنر به شرح زیر می‌باشد

۷۲۸×۹۰ پیکسل – لیدربورد (بنری که معمولا هم عرض صفحه است) – Leaderboard
۳۰۰×۶۰۰ پیکسل – بنر نیم صفحه – Half Page
۳۰۰×۲۵۰ پیکسل – بنر مستطیلی متوسط – Medium Rectangle
۳۳۶×۲۸۰ پیکسل – بنر مستطیلی بزرگ –

بنر‌های تبلیغاتی خود را در مکان درستی قرار دهید:

دومین اصل از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی انتخاب جایگاه مناسب در سایتی است که می‌خواهید برند یا محصول خود را در آنجا تبلیغ نمائید. برای تبلیغ بنر خود مکانی از وبسایت مورد نظر را خریداری کنید که توسط سایر تبلیغات محصور نشده باشد و آن مکان به محتوای اصلی صفحه نزدیک باشد.

بیشتر بدانید:  ایجاد بخش نظرات در افزونه Easy Digital Downloads

سلسله مراتب را اعمال کنید:

اصول تبلیغات بنری به ایجاد تعادل درون هر تبلیغ وابسته است، بنابراین باید مراتب خاصی را درون بنر اجرا کنید. تبلیغات بنری موثر طوری طراحی شده‌اند که به شناخت و دیده شدن برند شما کمک می‌کنند و در عین حال ترافیک قابل توجی را به سمت وبسایت شما روانه کنند. این طراحی ایده آل سه مولف اصلی دارد:

لوگوی کمپانی شما

گزاره ارزش

دعوت نامه (CTA)

 

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی
اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

 

استفاده از رنگ های مکمل:

به جفت رنگ‌هایی که در چرخه رنک رو به روی هم قرار می‌گیرند و با هم تضاد دارند دقت کنید. برای شناسایی این رنگ‌ها، می‌توانید آن‌ها را ترکیب کنید. دو رنگ مکمل زمانی که باهم ترکیب شوند، خنثی خواهند شد و رنگ خنثی نیز پدید می‌آید

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی
اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

 

استفاده از انیمیشن:

یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی استفاده از بنرهای متحرک می‌باشد. تبلیغات بنری دارای انیمیشن سطح کیفی بنر‌های ایستا را ارتقا می‌دهند و می‌توانند بر روی طراحی بنر‌های یک وبسایت اثر مثبتی داشته باشند، اما باید این اطمینان را حاصل کنید که وجود انیمیشن حواس بیننده را از پیام و رونوشت تبلیغ شما پرت نکند. از انیمیشن‌های ساده‌ای که حداکثر ۱۵ ثانیه طول می‌کشند، استفاده کنید. این اطمینان را حاصل کنید که آن‌ها بیشتر از بیشتر از ۳ بار تکرار نمی‌شوند (loop). توصیه می‌کنیم آخرین فریم انیمیشن خود را به یک “دعوت نامه” واضح و جذاب تبدیل کنید.

یک فریم قابل تشخیص داشته باشید:

چشم‌های مردم معمولا و به صورت طبیعی به سمت موضوعات داخل کادر و فریم کشیده می‌شود. همه از کودکی به تخته سیاه کلاس نگاه کرده‌ایم! پس فریم به موضوع اهمیت می‌بخشد. بنر‌های تبلیغاتی موثر دارای فریم‌های قابل تشخیض و واضحی هستند که توسط گرافیک به سمت لبه‌های باکس تبلیغ کشیده شده‌اند. اگر تبلیغ شما سفید است، معمولا بهتر است یک خط بوردر خاکستری به عرض ۱ پیکسل، دور تا دور بنر تبلیغاتی خود ایجاد کنید

نوعی حس ضرورت ایجاد کنید:

استفاده درست از رنگ‌ها بر موفقیت تبلیغ بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از رنگ‌های مکمل و در عین حال بولد، نوعی حس ضرورت ایجاد کنید. بهتر است رنگ‌های بولد را بهتر بشناسید. تبلیغات بنری همیشه که نباید لطیف باشند.

مکمل، اما برجسته:

اگر تبلیغ شما همرنگ با سایت و صفحه‌ای باشد که در آن ارائه می‌شود، این همرنگی می‌تواند اعتماد بینندگان را افزایش دهد. اما با این حال این هم رنگ بودن را بیش از حد جلوه ندهید. در تصویر زیر تبلیغات با صفحه پشت آن دارای یک رنگ پایه هستند، اما تیره‌تر شدن تبلیغ باعث برجستگی آن شده و در عین حال حس اعتماد بیننده را افزایش می‌دهد. بنر‌های تبلیغاتی باید همزمان برجسته و جذب کننده کلیک باشند.

اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی
اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی

 

مطالب مرتبط:

 نکته برای بنر تبلیغاتی خوب و موفق

معرفی ۲۰ سایت برای دانلود رایگان وکتور

رنگ ها چه تاثیری در طراحی بنر تبلیغاتی دارند؟

معرفی چند ابزار برای طراحی حرفه ای بنر های تبلیغاتی

منبع: تیک تم– ارئه دهنده مقالات: ویدیو آموزشیوردپرسوبلاگ

شما اولین ستاره را ثبت نمایید