سلام در این مقاله به نکاتی برای طراحی یک کاتالوگ موفق می پردازیم.کاتالوگها بخش مهمی از طرح های بازاریابی بسیاری از شرکت ها هستند و یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی برای کسب اطلاعات در مورد محصولات و خدمات هستند.
نکاتی برای طراحی یک کاتالوگ موفق
یکی از راهکارهای تبلیغاتی شرکت ها به ویژه شرکت های تولید کننده برای جذب بیشتر مشتری و در نهایت فروش بیشتر محصولات خود، طراحی کاتالوگ است.طراحی کاتالوگ ممکن است در ابتدا یک کار ساده به نظر برسد اما در واقع یک امر تخصصی است و طراحان باید دقت کنند که تمامی استانداردها، نکات و جزییات لازم را به هنگام طراحی رعایت کنند.
از همه اینها که بگذریم طراحی بروشور و کاتالوگ یکی از کارهای مورد علاقه گرافیست هاست. اگر شما نیز به طراحی کاتالوگ علاقه مندید و یا میخواهید یک کاتالوگ زیبا و جذاب برای شرکت یا مشتری خود طراحی کنید، این آموزش را از دست ندهید.
طراحی برای مخاطبین
کارایی یک کاتالوگ به چگونگی فروش محصولات یا خدمات درون آن وابسته است. کاتالوگ خود را طوری طراحی کنید که برای خریدار مورد نظر شما جذاب باشد. اگر مشتری مورد نظر شما یک فرد جوان باشد به شدت با کاتالوگی که برای افراد مسن تر است فرق دارد. اگر شما انواع مختلفی از مخاطبین را دارید پس همچنین باید انواع مختلفی از طراحی ها را داشته باشید تا با خواسته ها و سلیقه ی همه ی مخاطبین شما مطابقت داشته باشد.
رنگ
رنگ ها گویا ترین و پر معنی ترین عناصر هر طرح هستند. ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد اما بکار بردن رنگ در طراحی بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید.
میانگین زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به یک بروشور می کند ۷ ثانیه است، و این رنگ است که بیننده را ترغیب به توجه و صرف زمان بیشتر می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب به چشم نمی گوید به من نگاه کن!
فضا
سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید، این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود. بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید.
از عکس های با کیفیت بالا استفاده کنید
عکس های کالاها و خدمات شما هسته ی مرکزی کاتالوگ شما هستند. در نظر داشته باشید که تصاویر از محصولات و خدماتی که ارزش بیشتری دارند، مهمتر از تصاویری از خدمات و محصولات با ارزش کمتر است.عکس های با کیفیت و خوب باعث می شود تا محصولات شما جذاب تر شوند و مقدار فروش را بالا می برند. مطمئن شوید که تمام تصاویر شما دارای نورپردازی خوب و دقیق هست، همچنین دارای کیفیت و رزولوشن (resolution) مناسب چاپ هستند. ما عکسهایی با رزولوشن ۳۰۰ و بالاتر را پیشنهاد می کنیم. در نظر داشته باشید که واحد استاندارد رزولوشن
PPI است.
اولویت بندی
بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید ?
مطالب مرتبط:
اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی
معرفی چند ابزار برای طراحی حرفه ای بنر های تبلیغاتی
۱۵ نکته برای طراحی بنر تبلیغاتی خوب و موفق
رنگ ها چه تاثیری در طراحی بنر تبلیغاتی دارند؟
منبع: تیکتم – ارائه دهنده مقالات: افزونه راکت – فیلم آموزش وردپرس –پشتیبانی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.