سلام دوستان عزیز به تیک تم خوش آمدید. در این آموزش سعی داریم اشتباهات در طراحی صفحه فرود را توضیح دهیم. صفحات فرود اهمیت بسیار بالا و ویژه ای دارند. اگر هدف شما فروش باشد، این صفحات فرود هستند که کاربر را برای خرید آن محصول از سایت شما قانع می کنند. اگر هدف شما ثبت نام کاربران در سایت، دانلود فایل و یا هر چیز دیگری باشد، این صفحات فرود اختصاصی هستند که کاربر را به آن کار تشویق می کنند. در واقع صفحات فرود بالاترین و مهم ترین نقش را در بالا بردن نرخ تبدیل کاربران دارند.

قبل از طراحی صفحه فرود این سوال ها را از خودتان بپرسید

من در این صفحه چه اطلاعاتی قرار دهم؟

من این صفحه را با چه حجمی از اطلاعات پر کنم؟

درج چه اطلاعاتی ضروری است و کدام نوع از اطلاعات اصلاً نباید در اینجا قرار داده شود؟

اشتباهات در طراحی صفحه  فرود

بمباران اطلاعاتی

اولین اشتباهات در طراحی صفحه فرود بمباران اطلاعاتی است.ممکن است با خود فکر کنید: اگر من درباره پیشنهاد یا آفر خاصی اطلاعات زیادی در این صفحه قرار دهم، مخاطب بهتر و زودتر تصمیم می‌گیرد که به سراغ آن برود. واقعیت آن است که گنجاندن انبوه اطلاعات بی‌ربط و انواع لینک‌های مختلف در صفحه فرود کار خطرناکی است زیرا پیام اصلی صفحه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و درواقع ما را از هدف اصلی‌مان که متمرکز نمودن نگاه کاربر به یک نقطه خاص است دور می‌سازد.

اشتباهات در طراحی صفحه فرود
اشتباهات در طراحی صفحه فرود

راه حل:

برای حل این مشکل باید اطلاعاتی که در اختیار داریم را به دو دسته تقسیم کنیم:

  1. دسته اول اطلاعاتی که کاملاً ضروری بوده و برای شرح آفر یا فراخوان حتماً باید ارائه شود.
  2. دسته دوم اطلاعاتی که بودن آن‌ها خوب است ولی ضرورت ۱۰۰ درصدی ندارد.

عدم استفاده از دکمه‌های فراخوانی به اقدام یا همان Call To Action

دومین اشتباهات در طراحی صفحه فرود عدم استفاده از دکمه‌های فراخوانی است. هدف نهایی از طراحی سایت و ایجاد یک وبسایت برای هر کسب و کار یک چیز است: تبدیل کاربران به مشتری! در نهایت همه‌ی مطالب و محتواهایی که شما در سایتتان قرار می دهید، می خواهید از آن ها به سود برای خودتان برسید. با توجه به این موضوع، شما باید کاربران و بازدیدکنندگان را به سمت صفحاتی که برای شما مهم هستند و شما را به هدفتان می رسانند هدایت کنید. مرسوم ترین و بهترین کار برای این امر، استفاده از دکمه های و آیتم های فراخوانی به اقدام یا همان Call To Action می باشد. این دکمه ها باید وجود داشته باشند و عدم استفاده از آن ها بزرگترین فرصت سوزی از جانب شما خواهد بود!

علاوه بر استفاده از این آیتم ها، نکاتی هم باید درباره‌ی آن ها رعایت کنید. به طور کلی این دکمه ها باید ۳ ویژگی داشته باشند:

قابل دیدن باشند: کاربران نباید برای رسیدن به هدفشان مجبور شوند که صفحه را زیر و رو کنند و به دنبال یک چیز خاص بگردنند! پس مطمئن شوید که CTAها در معرض دید قرار دارند و جزء اولین چیزهایی هستند که کاربر می بیند.

متمایز باشند: CTAها باید از سایر آیتم های موجود در صفحه متمایز باشند و به سادگی قابل تشخیص باشند تا کاربر درباره ی کلیک برروی آن ها دچار تردید نشود.
واضح باشند: این دکمه ها باید به سادگی قابل درک باشند. اگر نوشته ای دارند باید به سادگی خوانده شود. اما این همه ی منظور و مقصود ما برای CTAها نیست! در واقع کاربر هیچ تردیدی نسبت به نتیجه ی کلیک برروی آن نباید داشته باشد. پس به واضح ترین و قابل درک ترین حالت ممکن آن ها را طراحی کنید.

طراحی زشت و نا مرتب در صفحات فرود

سومین اشتباهات در طراحی صفحه فرود عدم استفاده از دکمه‌های فراخوانی طراحی زشت و نامرتب است.مسلما طراحی و ظاهر صفحات فرود بسیار مهم و تاثیرگذار هستند و هیچ شکی نیست که هیچ کس از طراحی زشت و درهم برهم خوشش نخواهد آمد! در طراحی صفحات پذیرنده دقت و ظرافت کامل را به خرج دهید. نکات و موارد زیر را در طراحی این صفحات رعایت کنید.

بیشتر بدانید:  آموزش رفع لینک های خراب وردپرس

Call To Action

این مبحث آنقدر مهم هست که طراحی دقیق، کامل و جداگانه ای را طلب کند. در صورتی که طراحی کلی صفحه و سایت شما اجازه می دهد، این دکمه ها را بزرگ و در کانون صفحه قرار دهید. تا جایی که می توانید و به سایر آیتم های موجود در صفحه آسیبی نمی زند، این دکمه ها را بزرگ تر و مهم تر نمایش دهید. اگر هم که فرآیند تبدیل کاربران را چند مرحله ای در نظر گرفته اید، برای آن بخش از بک گراندی مجزا استفاده کنید و با جلوه های تصویری و ظاهری بیشتر آن را بیشتر مورد توجه قرار دهید.

تیترها در صفحات فرود

یکی دیگر از اشتباهات در طراحی صفحه فرود مشکلات در تیتر هاست.از تیترها و عنوان های جذاب استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد ذهن کاربران را به بازی بگیرید و آن ها را به سمت ادامه ی مطلبتان بکشانید. عنوان ها و تیترها را نه آنقدر پیچیده کنید که غیرقابل فهم شوند، و نه آنقدر ساده و بی هیجان انتخابشان کنید که کاربر را از شوق و ذوق بیاندازد! در انتخاب عنوان ها خلاق باشید.

اطلاعات و توضیحات

تا جایی که می توانید توضیحات را کوتاه کنید. البته از کیفیت و کارآیی جمله هایتان کم نکنید و تمام مقصد و منظوری که لازم است را بیان کنید. در این بخش اهداف خودتان را توضیح ندهید و با توجه به اهدافی که کاربران را به صفحه ی شما کشانده است حرف بزنید. از مزایا و کاربردهای آن محصول برای کاربران حرف بزنید و آن ها را قانع کنید که این محصول دقیقا راه حل مشکل و نیاز آن هاست.

تصاویر و جلوه های تصویری

اهمیت و کاربرد تصاویر برای هیچ‌کس ناشناخته نیست. از تصاویر برای جذب و نگه داشتن کاربران در صفحات فرود استفاده کنید. همچنین با قراردادن تصاویری از محصول می توانید اشتیاق کاربر را نسبت به خرید آن بیشتر کنید. سعی نکنید تا تصاویر را زیاد تغییر دهید. از تصاویر واقعی و پیش فرض مربوط به محصول استفاده کنید تا کاربر را با فواید و کارآیی محصول آشنا کند.

اشتباهات در طراحی صفحه فرود با استفاده از اطلاعات و تبلیغات غیر‌مرتبط

هرگز این کار را نکنید و از هر کلمه ای که این تفکر را راجب شما ایجاد می کند دوری کنید! عدم نتیجه گیری کاربران به روش های مختلف سایت شما را مورد تهدید قرار می دهد و باعث آسب و خسارت دیدنتان خواهد شد. در ادامه به چند مورد از این آسیب ها خواهیم پرداخت.

نرخ پرش بالا

تبلیغ و پیشنهاد ناگهانی یک محصول در صفحات شما، بدون ارائه و زمینه چینی قبلی موجب ترک سریع سایت توسط کاربر خواهد شد. این مسئله به عنوان نرخ پرش شناخته می شود و یک فاکتور منفی به حساب می آید چرا که شما را یک سایت و صفحه ی بی کیفیت و بدون کاربرد نشان می دهد.

کیفیت پایین

گوگل کیفیت صفحات را از نظر محتوا مورد بررسی قرار میدهد. اگر صفحات شامل مواردی که گفته شده نباشند و در واقع تبلیغات کاذب انجام داده باشند، مورد تنبیه قرار می گیرند و جایگاهشان را از دست خواهند داد.

گزاف گویی

گزاف گویی یا همان دروغ گویی هم شما را زمین خواهد زد! وقتی که کاربران به سایت شما بیایند و شما آن ها را به صفحه‌ی دیگری هدایت کنید و نیاز آن ها را برطرف نکنید، آسیب خواهید دید. همچنین شما با ارائه‌ی اطلاعات و وعده های دروغین ممکن است به عنوان کلاه بردار شناخته شوید و اعتبارتان را بین کاربران و برای گوگل از دست دهید.

 

منبع: تیک تم– ارائه دهنده مقالات: وبلاگافزونه تجاری وردپرسقالب وردپرس

۵/۵ - (۱ امتیاز)