سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به تاثیر لینک های داخلی بر سئو وردپرس می پردازیم.لینک های داخلی، پیوند هی هایی هستند که صفحات یک سایت را به صفحاتی دیگر از همان سایت مرتبط می سازند و پیوند می دهد. لینک داخلی در سئو سایت تاثیر زیادی داردند ، برای همین است که در مباحث بهینه سازی ، سئو و همنطور طراحی سایت به آن توجه زیادی می شود.
تاثیر لینک های داخلی بر سئو وردپرس
تاثیر لینک های داخلی بر سئو وردپرس(مقاله بهینه سازی خودکار لینک های وردپرس را در اینجا بخوانید) بسیار موضوع پر اهمیتی است که برای توضیح آن باید قسمت های مختلفی را در مورد لینک ها توضیح دهیم. موتورهای جستجویی مانند گوگل به صورت روزانه و در ساعاتی مشخص سایت شما را مورد بررسی قرار می دهند، به همین دلیل که قریب به اتفاق بزرگان سئو باور دارند که بروزرسانی و آپدیت سایت نیز باید در زمان های مشخص و به صورت مداومی باشد. اگر شما پستی هر روز قرار دارید تا پستی در سایت خود منتشر کنید پس بهتر است که در یک ساعت مشخصی از روز باشد.
حال با این اوضاف وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه از سایت شما می شود، و به محتوای مانند آموزش بهینه سازی داخلی سایت می رسد، لینک های دیگری در بین متن شما به سایر صفحات سایتتان می بیند که کاملا به مطلب مورد نظر در سایت شما مرتبط است. پس خزنده وارد آن لینک می شود و محتوای آن لینک را هم بررسی می کند. نتیجه آن این است که خزنده ها به خوبی ساختار سایت شما را درک می کنند و همه مطالب شما را به سرعت بررسی و فهرست (index) می کنند و شما ربات و خزنده ها را به مدت طولانی تری در سایت خود مشغول می کنید و همین امر باعث خزش بیشتر آن ها در سایت می شود.
خصوصیات لینک های داخلی
لینک های داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه به صفحه دیگر سایت بروند و از دیگر صفحات سایت نیز بازدید کنند. در زمان های اولیه پیدایش اینترنت این مسئله از اهمیتی برخوردار نبود ولی امروزه به خاطر مسئله سئو سایت، لینک های داخلی از اهمیت بالایی برخوردار شده اند. همچنین نوع رفتار موتورهای جستجو نیز نسبت به لینک های داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با این حال لینک های داخلی در رتبه و اعتبار سایت دارند و همچنین در نوع آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر گذارند.
۱- انکر تکست در حقیقت محتوای لینک داخلی خود را در کوتاه ترین عبارت ممکن بیان می کند و به بیننده یک تصور اولیه از محتوای داخل صفحه لینک شده را می دهد.
۲-نوع استفاده لینک از نیز از اهمیت برخوردار است و در صورتی که لینک، دارای اشتباهات املایی باشد و یا صفحه مورد نظر دارای خطا باشد، مشکلاتی را برای سئو ایجاد می کند. همچنین در مواردی که سعی می شود که یک انکر تکست برای گرفتن رنک بالاتر در همه جای سایت به شکل تکراری استفاده گردد نیز قوانین سختگیرنه ای از طرف گوگل وجود دارد. گوگل از این کار بسیار متنفر است و در صورت مشاهده، آن سایت را جریمه می کند.استفاده از این گونه لینک سازی ها که اغلب در فوتر یا هدر وبسیات مشاهده می شود کار خوبی نیست و از ایندکس شدن صفحات یا گرفتن رنگ خوب در موتور جستجوی گوگل جلوگیری می کند. همچنان که گوگل در جریمه کردن این گونه فعالیت ها سخت گیر است، در برگردندان تغییر وضعیت به حالت طبیعی نیز بسیار منعطف می باشد. کافیست که این لینک های تکراری را از صفحات سایت حذف کرده تا رفتار متفاوت گوگل را مشاهده کنید.
۳-اهمیت صفحه لینک شده نیز از فاکتورهای مهم است. اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که دارای بک لینک های بسیار زیاد از سایت های دیگر است، به همان نسبت نیز باید در دادن لینک های داخلی به آن صفحات نیز توجه کنید. گرفتن بک لینک از سایت های معتبر رتبه صفحه را بالا می برد و لینک دادن داخلی به آن نیز به کاربران کمک می کند تا دسترسی آسانتری به این صفحات پر ارزش داشته باشند و وجود این ساختار و ایجاد تعادل در بین لینک های داخلی و بک لینک ها، ارزش آن صفحات را دو چندان می کند و یکی از سیگنال های بسیار مثبت برای موتورهای جستجو برای دادن رنک بالاتر به این صفحات است.
۴-ارتباط صفحات نیز از فاکتورهای مورد توجه است. لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگری که از نظر محتوا نیز مشابه با یکدیگر هستند، از ارزش بالاتری نسبت به لینک دادن از یک صفحه کاملا نا مرتبط می باشد. این کار از نظر موتور جستجوی گوگل نیز کار بسیار مثبتی است و امتیاز خوبی برای آن قائل می شود.
۵- اولین لینک صفحه، طبق آزمایش هایی که از طرف کارشناسان انجام شده است، مهمترین آن می باشد. در صورتی که در یک صفحه چند لینک با انکر تکست های متفاوت به یک لینک مشخص وجود داشته باشد، طبق تجربه صرفا اولین انکر تکست برای گوگل مهم است و معمولا به بقیه انکر تکست ها توجهی نمی کند.
چه زمانی از لینک ها استفاده نکنیم؟
نباید کاربر را خسته کنید. به صورت کاملا طبیعی لینک داخلی بدهید. اگر یک بار یک کلمه یا عبارت مرتبط را لینک می کنید، دیگر برای بار دوم و سوم در همان پاراگراف چه نیازی است که دوباره لینک باشد؟!به صورت کلی هیچ فرمولی وجود ندارد که چقدر لینک در صفحه شما باشد. قانون آن طبیعی بودن است. یعنی فقط لینک سازی هایی را انجام دهید که کاملا با مطلب نوشته مورد نظر شما در ارتباط است. اگر واقعا می طلبد که که عنوانی را در مطلب خود بیش از یک بار لینک کنید، این کار را بکنید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که، لینک داخلی را برای کاربر ایجاد کنید نه برای موتور جستجو و گوگل و کلا خزنده ها. همان اندازه ای که لینک های داخلی شما برای کاربر مفید و غیر آزار دهنده باشند، موجب رضایت خزنده ها هم خواهند بود.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید ?
مطالب مرتبط:
چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای سایتمان انتخاب کنیم
بهترین روشها برای بالا بردن سرعت بارگذاری سایت
جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل
منبع: تیکتم – ارائه دهنده مقالات: ارتباط با مشتری –ارتقای امنیت وردپرس –پشتیبانی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.