سلام به تیک تم خوش آمدید در این مقاله انواع اینفوگرافی را معرفی می کنیم. اینفوگرافی ابزاری برای جلب توجه و جلب نظر مرم است در آن اطلاعات در قالب تصاویر، نمودارها و شکل های مختلف به شکلی که همگی تلاش دارند که یک موضوع را توضیح دهند. چرا باید برای بازاریابی محصولات از اینفوگرافی استفاده کنیم؟
اینفوگرافی چیست؟
استفاده از اینفوگرافی روز به روز در حال پیشرفت است. با توجه به آمار جستو جوهای که انجام شده در گوگل می توانیم ببینیم که استفاده از اینفوگرافی روبه رشد است. اما چرا این همه استقبال از اینفوگرافی شده است؟
دلایل استفاده از اینفوگرافی :
- با استفاده از اینفوگرافی میتوانید حیطه فعالیت خود در شبکههای اجتماعی را افزایش بدهید
- موقعی که مردم اینفوگرافیهای شما را به اشتراک میگذارند کسانی دیگر هم میتوانند با کسب و کار شما آشنا شوند.
- افراد با دیدن اینفوگرافی مشتاق میشوند تا درباره شما بیشتر بدانند.
- با استفاده از اینفوگرافی میتوانید در میان بازار شلوغ اطلاعات در دنیای آنلاین توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنید.
اینفوگرافی ها را به چند شکل میتوان دسته بندی کرد، یکی بر اساس ماهیت محتوایی که به دو نوع خبری و غیرخبری تقسیم میشوند. از طرف دیگر اینفوگرافی ها با توجه به عناصر تشکیل دهنده به انواع متن محور و تصویر محور نیز تقسیم میشوند. در حالت متنی اطلاعاتی کهانتقال پیدا می کند خیلی بیشتر از حالت تصویری است به همین دلیل هم اطلاعات به یکی از صورت های جدول، فلوچارت، تایم لاین یا سیر زمانی و یا دو یا چند حالت همزمان از این شکلها کنار یکدیگر، ارائه میشود که چشم و ذهن مخاطب را خسته نمی کند و مخاطب بتوانند به راحتی موضوع را دنبال کند.
کلیدهای ساختن یک اینفوگرافی
انتخاب جامعه هدف
برای اینکه اینفوگرافی شما قابل توجه و مورد استقبال واقع شود باید اول مخاطبان خود را انتخاب کنید. باید گروههایی که به این موضوع شما علاقهمند هستند را پیدا کنیدو برای آنها برنامهریزی کنید.
موضوعات پرمخاطب انتخاب کنید
برای اینکه اینفوگرافی شما مورد استقبال مخاطبان باشد باید سعی کنید از موضوعاتی استفاده کنید که در میان افرادی که در حوزه شما فعالیت میکنند از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.
سادهسازی مسائل پیچیده
باید این نکته را به یاد داشته باشید که یکی از وظایف اینفوگرافی ساده نمودن مسائل پیچیده است. اینفوگرافی خوب آن است که بتواند با سادهترین روش مسائل پیچیده را به تصویر بکشد و برای مخاطب قابل فهم باشد.
انواع اینفوگرافی
فرآیند
در این نوع از اینفوگرافی فرآیند انجام کار نمایش داده میشود. به عنوان مثال شما میتوانید مخاطبانی را برای خرید از وبسایتتان از این طریق به سادگی و با سرعت آموزش دهید.
جالب و طنز:
در این نوع با بهکار بردن مطالب و تصاویر جالب و خندهدار کمی به اینفوگرافی خود حال و هوای صمیمانه تری بدهید.
آگاهی بخشی
در این نوع از اینفوگرافیها هدف آگاهی رسانی به مخاطبان است. در این روش با استفاده از طرحها و جدولهای مختلف درباره موضوع خاصی به مخاطبان اطلاعرسانی میشود.
اینفوگرافیک
در این روش از تعدادی تصویر، جدول، نمودار و… به صورت همزمان استفاده میشود. این نوع اینفوگرافیها در رساندن مطلب به مخاطب بسیار خوب عمل میکنند.
مطالب مرتبط:
برترین بانو های کارآفرین ایران
افزایش سرعت اینترنت با تغییر DNS پیشفرض به DNS گوگل
برترین کار آفرین های تاریخ جهان
آینده تبلیغات چاپی و تبلیغات محیطی
منبع: تیکتم – ارائه دهنده: قالب مجله خبری وردپرس – قالب تجاری وردپرس – قالب تفریحی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.