سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به اینکه چگونه برند سازی کنیم؟ خواهیم پرداخت. برندسازی یا Branding یکی از کارهای مهم و ضروری در راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کارها است. اگر هدف بزرگی دارید و می خواهید نام و محبوبیت کسب و کارمان بر سر زبان ها بیفتد باید اصول و قواعد برندینگ را بدانید و آنها را درست و با توجه ی بالا انجام دهید.برند و برندینگ مفهوم وسیعی را در برمیگیرد و تنها به لوگو و بنر تبلیغاتی محدود نیست! خارج از تعریف های آکادمیک و اصطلاحات پیچیده، برندینگ به زبان ساده به معنای این است که کاری کنیم که ذهنیت مردم نسبت به برند ما به صورتی خاص شکل بگیرد و به دنبال آن، افراد به سراغ ما بیایند و سمت برندهای دیگر نروند.
برندسازی چیست؟
برندیگ یا برندسازی یعنی تلاش برای رسیدن به معروفیت و محبوبیت. این موارد می تواند برای یک کسب و کار باشد، یا برای شخص و یا هر چیز دیگری که در آن شهرت و محبوبیت بخواهند. در مراحل ابتدایی تلاش می شود همه مخاطبان، یک برند را بشناسند و در مراحل دیگر سعی می کند این برند محبوبیت بالایی در بین مخاطبان داشته باشد. این مراحل باید بشکل پیوسته تا بی نهایت ادامه می یابد. توقف در اینکار یعنی آسیب جدی به برند خود زدن.
چگونه برند سازی کنیم؟
لازم است بدانید که اغلب برندسازی بخصوص در مراحل اولیه هزینه بالایی دارد. تبلیغات یکی از کارهای غالبا پرهزینه ای است که برای برندینگ کاملا ضروری می باشد. ولی می بایست توجه داشت که اگر تبلیغات با اصول و قواعد صورت پذیرد بعد از مدتی و یا بلافاصله، نه تنها هزینه تبلیغات را بازگشت خواهد داد بلکه باعث افزایش سود هم می شود. در ادامه با طرح قواعد و اصول اینکار، برندسازی را به شما آموزش خواهیم داد.
نام تجاری بسازید
اگر می خواهید کسب و کار جدیدی شروع کنید حتما توجه کنید که یک نام خوب و مرتبط با حوزه فعالیت برای کسب و کار خود انتخاب کنید.خیلی از کسب و کارها هستند که از نام فعلی خود راضی نیستند و در بعضی مواقع مجبور آنرا آنرا تغییر دهند. این فرصت برای شما وجود دارد که از اول نامی خوب را انتخاب کنید.
زیرساخت های ضروری را فراهم کنید
برای اینکه بتوان فعالیت یا ابراز وجود کرد باید زیرساخت ها فراهم کنید. مواردی مثل محل فعالیت، تامین محصولات و خدمات، تیم فروش و فنی، ابزارهای تعاملی و مانند آنها باید بدرستی آماده و فراهم باشند. این زیرساخت ها برای شروع فعالیت جدی و تبلیغات خیلی ضروری هستند. پیشنهاد می شود در این مرحله دقت بالایی بکار بگیرید.
شروع کردن تبلیغات و ادامه همیشگی آن
تبلیغات می بایست بصورت هدفمند و هوشمندانه انجام شود. تبلیغات یک علم و تخصص تمام عیار است. به همین جهت اگر خودتان تخصص کافی ندارید پیشنهاد می شود اینکار را به متخصص واگذار کنید. همینطور باید طوری سازماندهی کنید که تبلیغات را بصورت مسمتر و پایدار ادامه دهید. تبلیغات کوتاه مدت، بی نظم و بدون هدف تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار شما ندارد و موجب از دست رفتن یا محدودیت منابع مالی نیز خواهد شد.
کاربران و مشتریان را تحلیل و بررسی کنید
با تبلیغات و فعالیت های انجام شده یکسری افراد به کسب و کار شما می آیند. همواره باید مخاطبان، کاربران و مشتریان را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد. اینکه مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند؟ چگونه می توانیم بهترین شرایط را برای کاربران و مشتریان کسب و کار خود فراهم کنیم و …
به دیدگاه ها و بازخوردهای کاربران توجه کنید
بازخوردها را از مشتریان خود بگیرید و بعضی وقتها نظرخواهی کنید. توجه به نظرات مخاطبان، کاربران و مشتریان کسب و کار موجبات بالا رفتن محبوبیت را فراهم می کند. توجه داشته باشید که مخاطبان افرادی هستند که مشتری فعلی ما نیستند و با یکسری کارها می توان آنها را به مشتری تبدیل کرد. بازخورد مناسب بخصوص در سفارش یا خدمات اول نیز زمینه تبدیل شدن به مشتری دائم را برای مخاطبان فراهم خواهد کرد.
ایده نو دهید و خدمات بهتر و متفاوتی را ارائه بدهید
یکی از اقدامات مهم در برندینگ این است که همیشه ایده های نابی را برای مدیریت و توسعه برند خود بکار بگیرید. ایده ها باید در جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر باشد تا بتواند تاثیر مناسبی بر کسب و کار داشته باشد.
هیچوقت کیفیت را فدای کمیت نکنید
در بیشتر وقتها کیفیت بهتر از کمیت است. اگر نمی توانید در صورت گسترش کسب و کار، مدیریت مناسبی داشته باشید پیشنهاد می شود بجای توسعه بی نظم و مدیریت شده در حوزه ای محدودتر با نظم و مدیریت بهتر فعالیت کنید.
به فکر پیشرفت و توسعه باشید
یکی از ضروریات برندسازی، توسعه کسب و کار است. این توسعه می تواند بصورت های مختلفی صورت پذیرد. فقط توجه داشته باشید زمانی به فکر توسعه باشید که کسب و کار در شرایطی فعلی بصورت کامل تحت کنترل تان است.
در شبکههای اجتماعی حضور مستمر داشته باشید
شاید برای عدهای تعجبآور باشد که بدانند همین راهکار ساده، یکی از شیوههای مؤثر برندینگ است؛ آنهم با هزینهای ناچیز و یا شاید تقریباً بدون هزینه. اینکه شما در شبکههای اجتماعی حضور دائمی دارید، صفحه خود را بهروز میکنید و به کامنتهای مخاطبان پاسخ میدهید، همگی از زنده بودن کسبوکار و برند شما حکایت دارد.
از آنطرف، بدترین چیز برای برند سازی در شبکه های اجتماعی این است که بروز رسانی برای پست ها انجام نشود ! نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که شما باید بدانید مخاطبانتان و مشتریان بالقوه و کنونی کسبوکارتان، به هنگام وبگردی، بخش عمده زمان خود را در کجا سپری میکنند.
هنوز مشکل دارید؟! در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید ?
مطالب مرتبط:
روش هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
برترین بانو های کارآفرین ایران
منبع: تیک تم – ارائه دهنده: قالب ودرپرس موزیک– ریپورتاژ آگهی– پشتیبانی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.