سلام به تیک تم خوش آمدید. در این مقاله به آموزش روش های کارآمد برای طراحی صفحه فرود موثر می پردازیم. هر کسبوکاری که سراغ راهکارهای آنلاین تبلیغات و بازاریابی میرود و تصمیم میگیرد که از راهکارهایی چون تبلیغات بنری و وبسایت خود به هدف فروش خود برسد، بخشی از انرژی خود را صرف طراحی صفحات فرود مربوط به کمپینهای تبلیغاتی خود میکند تا بتواند به کمک آنها نیز سریعتر به هدفش برسد. خیلی از این صفحات فرود با هدف افزایش فروش طراحی میشوند و پاسخگوی نیاز کسبوکارها نیستند
روش های کارآمد برای طراحی صفحه فرود موثر
یکی از مهمترین اجزای یک کمپین کلیکی (PPC)، صفحه فرود مرتبط با تبلیغ است. به خاطر اینکه اولین چیزی که کاربر پس از کلیک روی بنر شما از برند یا وبسایتتون می بینه، صفحه فرود است. پس خیلی مهمه که این برخورد اول به یک تجربه موثر و کارآمد تبدیل بشه و صفحه فرود هم بهترین ابزار برای اینکار است. روشهای مختلفی برای بهینهسازی صفحه فرود و تبلیغات کلیکی وجود دارد. از طریق تطابق پیام، راهبری ساده، اصالت و اعتماد پذیری میتوانید صفحه فرود و تبلیغات را به هم مرتبط و در نتیجه کارایی آنها را بیشتر کنید.
آوردن محتواهای حاوی توصیه در طراحی صفحه فرود موثر
برای هر فردی که در قدم اول آشنایی با شما قرار دارد یا یکی از مشتریان بالقوه شما محسوب میگردد، توصیهها فرصتی هستند تا آن فرد بتواند بیشتر با شما آشنا گردد و راحتتر اعتماد کند. محتوای حاوی توصیه مشتریهای شما میتواند به شکل نوشتهای همراه با عکسی از آن مشتری و حتی ویدیویی حاوی صحبتهای او باشد. البته از آنجایی که ویدیوها میتوانند اطلاعات بیشتری را به مخاطب انتقال دهند، بیشتر از نوشتهها به شما توصیه میگردند. بخشی از صفحه فرود Webflow که در آن ویدیو حاوی توصیههای یک مشتری هم آمده
در این روش به شکلی غیر مستقیم و از طریق مشتری فعلی شما، به مشتریهای بالقوه توصیه میشود تا محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند. این روش بسیار موثر است؛ زیرا شما مستقیما از خود تعریف نمیکنید و مشخصا تجربه مخاطب شما است که منتقل شده است.
یک پیام شفاف و یکسان در طراحی صفحه فرود موثر
تطابق پیام
این نکته خیلی بدیهی به نظر میرسد، اما تعداد کمپین هایی که پیام صفحه فرودشان را تبلیغ نمیکنند، خیلی زیاد است. وقتی یک کمپین تبلیغات آنلاین راهاندازی میکنید، باید در تمام مراحل فرایند تبلیغات یک پیام را منتقل کنید. به این اصل تبلیغات آنلاین، تطابق پیام گفته میشود.
اگر در کمپین کلیکی خود، نسخه آزمایشی یک نرمافزار را تبلیغ میکنید، صفحه فرود هم باید به نسخه آزمایشی بپردازد. فرقی نمیکند موضوع و پیام تبلیغ چه باشد، مهم تطابق و یکسان بودن پیام تبلیغات و صفحه فرود است. زبان و نحوه انتقال پیام هم باید یکسان باشد. تداوم در اصل تطابق پیام به بهبود تجربه صفحه فرود – که یکی از فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی است – کمک میکند.
دکمه فراخوان
دکمه فراخوان صفحه فرود هم باید کاملاً شفاف و مرتبط با پیشنهاد و تبلیغتان باشد. در واقع A/B تست های انجام شده، نشان داده با تغییر دکمه فراخوان (حتی یک کلمه از آن ) امکان افزایش نرخ تبدیل تا ۱۶۱ درصد وجود دارد!
به همین خاطر باید وقت و دقت کافی صرف کنید و مطمئن شوید دکمه فراخوان صفحه فرودتان در نگاه اول قابل تشخیص است و کاربر را به کاری که مد نظرتان است، تشویق میکند.
آوردن نمونه در طراحی صفحه فرود موثر
شما میتوانید مشتری بالقوه خود را با محتواهایی واقعی که در آنها استفاده از محصولات یا خدمات شما نمایش داده میشود نیز مواجه کنید تا آنها وارد تعاملی کامل با کسبوکار شما گردند. این موارد میتوانند به شکل نمونههای موردی باشند و بیشتر برای ارائهدهندگان سرویسها مفید هستند. حتما هم لازم نیست که این نمونههای موردی به شرکتهایی بزرگی چون سونی، دیجی کالا و … تعلق داشته باشند و فقط کافیست که نشان دهید که به یک کسبوکار کوچک کمک کردهاید تا یکی از دغدغههای خود را با آسودگی رفع کند.
در طراحی صفحه فرود موثر موثر از سیگنال اعتماد استفاده کنید
برقراری یک رابطه احساسی با مخاطبان هدف برای تبدیل آنها به مشتری یا کاربر اهمیت زیادی دارد. برای برقراری این نوع رابطه، باید در تبلیغات کلیکی و صفحه فرود از سیگنالهای اعتماد استفاده کنید.
سیگنالهای اعتماد معمولاً در صفحه فرودهای موثر و موفق پیدا میشوند و اشکال مختلفی دارند. دو مورد از رایجترین اشکال سیگنالهای اعتماد، اطلاعات تماس و بازخوردهای مردمی هستند.
– اطلاعات تماس: پنهان کردن اطلاعات تماس از مشتریهای بالقوه معمولاً ذهنیت غیرقابل اعتماد بودن را در آنها ایجاد میکند. با نشان دادن اطلاعات تماس به تمام کاربران، کسب و کارتان را در دسترس آنها قرار بدهید. البته نباید صفحه را با اطلاعات غیرضروری پر کنید؛ چند شماره تماس معتبر برای اثبات قانونی بودن کسب و کارتان کافی است. اگر روی شمارهها لینک برقراری تماس بگذارید، احتمال تبدیل آنها به تماس تلفنی بیشتر خواهد بود.
بروز بودن در طراحی صفحه فرود موثر
کاربران اینترنت دوست ندارند یک محتوای یکسان را روی تمام صفحات فرود شما ببینند. پس بجای کپی و پیست کردن محتوا از یک صفحه فرود به صفحه دیگر، برای هر کدامشان یک محتوای جدید – و البته متناسب با تبلیغ مربوطه – طراحی کنید. گوگل و مشتریهای شما این تنوع همراه با اطلاعات جدید در هر صفحه را میپسندند. نتیجه این پسندیدن هم افزایش اعتبار و ارزش آگهیهایتان است.
تعاملی بودن در طراحی صفحه فرود موثر
اگر تبلیغات کلیکی را درست اجرا کنید، حتماً صفحه فرودتان بازدید کننده خواهد داشت. صفحه فرود اولین ارتباط شما با بازدید کننده است و برای تبدیل کلیکهای پولی به بازدید کننده ایجاد میشوند. برای اینکه بتوانید این بازدید کنندگان را به کاربر و مشتری تبدیل کنید، باید در همان ارتباط اول رویشان تاثیر بگذارید.
برتریهایتان را نسبت به رقبا را شرح دهید
گاهی اوقات باید در تبلیغات آنلاین، کمی اغراق کرد. به مشتریان بالقوهتان بگویید چرا بینظیر هستید و چرا آنها باید شما را به رقبایتان ترجیح بدهند. در تبلیغات و صفحه فرود از جملات تبلیغی مستقیم و قانعکننده استفاده کنید تا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش بدهید و کارایی کمپین تبلیغاتی را بیشتر کنید.
منبع: تیکتم – ارائه دهنده: قالب پزشکی وردپرس – قالب گرافیکی وردپرس – قالب تک صفحهای وردپرس
اطلاعات خوبی بود