سلام به تیک تم خوش آمدید.در این مقاله به آینده جستجو اینترنتی می پردازیم.SEO یکی از سریعترین گام های صنعت است.، این یکی از دلایلی است که ما آن را خیلی دوست داریم. اما فکر کردن درباره آنچه آینده برای صنعت می تواند هیجان انگیز و کمی ترسناک باشد. آیا هوش مصنوعی (AI) در نهایت جستجو را بهتر یا بدتر می کند؟ آیا آینده SERPless است؟ و برای کد جستجوگرها چه تأثیری دارد؟سوالات و گمانه زنی ها بسیار در این مورد هست.
آینده جستجو اینترنتی
در این مقاله، ما فقط به برخی از موضوعات کلیدی نگاه می کنیم که با توجه به آینده ی جستجو مطرح خواهند بود.ما تصور میکنیم که فکر کردن به آینده میتواند برای سئو و بهینه سازی بسیار مفید و بااهمیت باشد، زیرا ما نباید استراتژی سئو خود را بهگونهای طراحی کنیم که در سال آینده این استراتژی بی تاثیر شود و در سال آینده ملزم باشیم که تمام چیدمان سئویی که امسال پیادهسازی کردیم را لغو کرده و یک چیدمان و استراتژی جدید را پیادهسازی کنیم؛ بنابراین من Will و Duncan که مؤسسان Distilled هستند را مجاب کردم که ما نیاز به یک دپارتمان تحقیقات راجع به آینده و تغییراتی که در آینده رخ خواهد داد، داریم. ما نیاز داریم که بدانیم گوگل در سال آینده چه استراتژیهای جدیدی را به کار خواهد بست و چگونه میتوانیم این تغییراتی که پیش رو است را امروز پیشبینی کنیم و در کار خود لحاظ کنیم.
هوش مصنوعی
بدون شک یکی از مسئله های مهم در آینده جستجو اینترنتی هوش مصنوعی خواهد بود.در حال حاضر، AI به نظر می رسد همه افرادی می توانند در مورد آن صحبت کنند،در حقیقت، پیش بینی شده است که AI تأثیر قابل توجهی بر همه چیز و آینده جستجو اینترنتی خواهد داشت.
الگوریتم RankBrain
الگوریتم رنک برین RankBrain نامی است که گوگل برای سیستم هوش مصنوعی و تکنیک های یادگیری ماشینی (ماشین لرنینگ)، جهت کمک به پردازش نتایج جستجوی خود، استفاده می کند و توسط گوگل و بلومبرگ تایید شده است. این الگوریتم برای پیدا کردن مطالب و موضوعات مرتبط و بیشتر برای نمایش های خاص و کلمات کلیدی طولانی و دریافت مفهوم و معنای جملات استفاده می شود.
آینده جستجو برای بازاریابان
استفاده روز افزون و پیچیدگی AI به این معنی است که ما در طی چند سال آینده اولویت های خود را تغییر خواهیم داد، از نظر وظایفی که بیشتر وقت خود را اختصاص می دهیم. با وظایف هدایت داده به احتمال زیاد به صورت اتوماتیک، این امر به ما اجازه می دهد بر جنبه های خلاقانه تر، و همچنین میانجیگری ربات و درهم و برهمی انسان، متمرکز شویم.
ما باید برای ایجاد پروژۀ ایجاد محتوا آماده شویم و برای چشم اندازی که تمام محتوای وبلاگ در آینده تولید انسانی نخواهد شد. این ممکن است باعث نگرانی برخی افراد شود، اما مردم همیشه می خواهند مطالبی را که توسط انسان نوشته شده است، بخوانند، بنابراین ما این را یک گام همه جانبه نمی بینیم. حداقل ما احتمالا محققان محتوا را با همتایان نرم افزاری خود جایگزین خواهیم کرد.
جستجوی صوتی
ازنظر من جالبترین و هیجانانگیزترین مساله راجع به جستجوی صوتی این نیست که یک ماشین صدای شمارا تشخیص میدهد بلکه جالبترین مساله آن است که هنگامیکه شما شروع به صحبت کردن و پرسیدن یک سوال میکنید، بهطور طبیعی از شکل گفتار عادی و غیررسمی استفاده میکنید. این امکان بهگونهای تعبیهشده است که زبان محاورهای را درک کند و خود را با آن مطابقت دهد. برای مثال فرض کنید که شما چنین سوالی را از جستجوگر صوتی بپرسید: “راستش من می خوام که یه لیست از کتابهای آموزش آشپزی واسم بیاری. فقط کتابهای مربوط به گیاهخواری رو بیار ” در اینجا شما درواقع یه سوال چند جزئی پرسیدهاید. به عیارت دیگر پس از پرسیدن سوال اصلی مجددا مطلب دیگری را برای کامل کردن منظور خود به سوالتان اضافه کردهاید.
زمانی که برای جستجو از رابطهای دیداری استفاده میشد و شما عبارتی را که میخواستید جستوجو کنید میدیدید، جستجوی شما از قواعد و قوانین خاصی پیروی میکرد اما زمانی که رابط شما گفتاری باشد آن قواعد و قوانین از جلوی شما برداشته میشوند و شما مجازید که هر عبارتی را بهعنوان سوال به جستجوگر صوتی بگویید. با از میان برداشتن قواعد و قوانین حاکم بر عبارت جستوجو و موانعی که در جستجو با استفاده از رابط دیداری وجود داشت، عباراتی که کاربران به جستوجوی آن میپردازند بسیار پیچیدهتر از گذشته میشود.با توجه به پیچیدهتر شدن سوالات و عبارات مورد جستوجو درروش جستوجوی صوتی کار ما برای سئو بسیار مشکلتر خواهد شد و باید استراتژیهای سئویی بکار ببندیم که کاملا متفاوت ازآنچه تاکنون مورداستفاده قرار دادهایم باشد.
عبارات مورد جستوجو در جستجوی محاورهای
سال گذشته یک مصاحبه از یکی از مهندسان گوگل منتشر شد دقیقا به خاطر ندارم که ایشان چه کسی بودند اما مصاحبه راجع به جستجوی صوتی بود. ایشان گفتند که زمانی که شما یک جستجوی صوتی انجام میدهید و عبارت مورد جستوجو را بهصورت محاورهای بیان میکنید، جستوجوگر از شما میپرسد که:” آیا منظور شما این عبارت است و یا آن عبارت؟” یعنی اگر بین دو مفهوم سردرگم شود از شما میپرسد که دقیقا کدامیک مدنظر شما است و سعی میکند که اطمینان حاصل کند از اینکه منظور شمارا بهدرستی متوجه شده است. این مساله هدف نهایی گوگل در توسعه و بهبود جستجوی صوتی است.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید ?
مطالب مرتبط:
قوانین حفاظت از اطلاعات GDPR چیست؟
جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل
منبع: تیکتم – ارائه دهنده مقالات:قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام – فیلم آموزش وردپرس –پشتیبانی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.