سلام در این مقاله به آموزش راه های افزایش ترافیک و فروش با بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت.یک فروشنده حرفهای میداند که جلب اعتماد مشتری قبل از خرید محصول اهمیت ویژهای دارد. یعنی مشتری باید این حس را از شما دریافت کند که چیزی که میخواهید به او بفروشید و یا خدماتی که میخواهید به او ارائه دهید، دقیقا همان چیزی است که درموردش به او اطمینان دادید.
اعتماد مشتری مسئلهای نیست که به این راحتی بدست آید. از طریق تبلیغات منفی هم نمیتوان اعتماد مشتری را جلب کرد و او را ترغیب به خرید کرد. چون مشتری خیلی باذکاوتتر و باهوشتر است و به زور نمیشود اعتماد را در ذهن مشتری ایجاد کرد.
راه های افزایش ترافیک و فروش با بازاریابی محتوا
کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک در آینده با سرمایه گذارانی از شرکت های فعال در این حوزه رو به رو خواهند شد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاری این بخش به مبلغی در حدود ۲۹/۷۹ میلیارد دلار برسد. از این رو بیشتر فعالان در زمینه تجارت الکترونیک در صدد رفع ایرادات و تمرکز بیشتر بر روی سئو سایت و بازاریابی اینترنتی هستند.برخی عوامل موثر در افزایش فروش و بهره وری برای کسب و کار ها به صورت زیر می باشد:
ایجاد حس اعتماد در مشتری
اول از همه، اطمینان پیدا کنید که هنگامی که مشتری از شما خرید میکند، احساس امنیت دارد. حتی در صورتی که فروش خود را از طریق پلتفرمهای تجارت الکترونیکی هم انجام نمیدهید، مشتریان باز هم به سایت شما مراجعه خواهند کرد و میزان امنیتی که در سایت شما احساس میکنند، نقش مهمی در میزان اعتماد آنها نسبت به برند شما دارد.
به عنوان مثال، اگر با تبلیغات ناخواسته آنها را آزار بدهید، یا فرآیند ثبت خرید و پرداخت سایت شما آشفته و دشوار باشد، در این صورت مشتری نسبت به امنیت و اعتماد به برند شما تردید خواهد داشت. بنابراین، امنیت سایت خود را با گواهی SSL تقویت کنید؛ از گزینههای پرداخت قابل اعتماد و معروف استفاده کنید؛ و مخصوصاًنماد اعتماد الکترونیکی یا سایر نشانها و نمادهایی که به نحوی میتوانند اعتماد مخاطب را افزایش دهند را با افتخار در معرض دید قرار بدهید.
یادآوری اهمیت سئو برای کارمندان و مدیران کسب و کار
به منظور بهبود سئو سایت ابتدا مدیران ارشد باید نیروها و کارمندان سازمان خود را نسبت به اهمیت سئو توجیه نمایند. به عبارت ساده تر ابتدا باید کارمندان نسبت به اهمیت سئو سایت کاملا واقف باشند سپس راندمان کار به طور حتم بالاتر خواهد رفت.
دوستان عزیزم، اگر به بیشتر شرکت های موفق نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که آنها همواره ترافیک های ورودی وب سایت خود را بررسی می کنند. تقریبا حدود ۸۳ درصد از ترافیک های ورودی وب سایت های موفق براساس سئو سایت و جستجوی گوگل می باشد.
در حال حاضر شرکت های موفق در زمینه فروش بر روی مقوله سئو سایت سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند، زیرا آنها به درستی اهمیت این حوزه را درک کرده اند. بنابراین سعی کنید زمان و منابع خود را به منظور کارایی هر چه بهتر راندمان فروش ذخیره کنید. فروش بهتر شما در گرو توجه به این دو مقوله مهم و حیاتی است.
فعال بودن در رسانههای اجتماعی
فعال بودن در رسانه های اجتماعی از چند راه برای شما سودمند است:
خود را بیشتر در معرض دید قرار میدهید و بیشتر به چشم میآیید، نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب میکنید و دنبالکنندگان شما احساس بهتری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد. هر چه بیشتر روی ابعاد اجتماعی کار کنید، اعتماد مورد نظر خود را سریعتر به چنگ خواهید آورد.
یکی از نقاط قوت قرار گرفتن در معرض دید از طریق رسانههای اجتماعی، انعطافپذیری این روش است: میتوانید وقت خود را صرف انتشار محتوا کنید، به تعامل با دنبالکنندگان جدید و قدیمی بپردازید، تصویر یا ویدئو ارسال کنید یا با ارائه اطلاعات و اخبار مرتبط، دانستههای مشتریان را بروز کنید. نکته کلیدی این است که باید در پلتفرم موردنظر خود عملاً و کاملاً حاضر و فعال باشید.
پرورش مهارت ها
با توجه به گسترش روز افزون بازاریابی اینترنتی، شما نیز باید دائما در حال افزایش سطح آگاهی و توانایی های خود در این زمینه باشید چرا که پیشبرد اهداف شما در گرو افزایش دانش خواهد بود.
بهره گیری از منابع مختلفی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و ترافیک های کاربران از جمله مواردی است که می توانید به منظور افزایش دانش و سطح آگاهی پرسنل و نیروی انسانی سازمان استفاده کنید.
شما دوستان عزیز به خوبی می دانید که اهمیت مهارت سئو سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند که اکثر آنها نیز فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
آمارها نشان می دهد که درایران تقریبا ۹۹% جستجو ها از طریق گوگل صورت می پذیرد. پس در بحث سئو و بهینه سازی سایت، سعی ما بر این است تا یک سایت را برای کاربران و گوگل بهینه کنیم.
هویت برند خود را تقویت کنید
تقویت شخصیت و هویت انسانی برند در بازاریابی، تبلیغات و در تعاملات معمول با مشتریان میتواند به نفع شما تمام شود. از متنها و پاسخهای از پیشآماده شده و کلمات سنگین در مکالمات خود استفاده نکنید؛ در عوض، مشتریان خود را تشویق کنید تا از تهدل و خیلی راحت با شما صحبت کنند و درست مثل یک انسان واقعی با آنها تعامل داشته باشید.
همین تغییر کوچک میتواند باعث شود که برند شما بیش از آنکه شرکتی به نظر برسد، یک ظاهر انسانی به خود بگیرد و در نتیجه، تصور مشتری از شما را به میزان قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.
ارتباط با مشتریان را افزایش دهید
هیچوقت نسبت به مشتریان خود بیتوجهی نکنید. اگرچه چیزی به نام زیادهروی در ارتباطات نیز وجود دارد، اما به عنوان یک قانون کلی؛ هر چه بیشتر با مشتریان خود ارتباط داشته باشید و با آنها گفتگو کنید بهتر است. این به خصوص در مورد مشاغلی که مستلزم ارتباط چهرهبهچهره با مشتری هستند، مانند مشاوره یا بازاریابی، مصداق دارد.
اهداف و فرآیندهای کاری خود را با شفافیت و صداقت بیان کنید و اگر اشتباهی انجام دادید، خودتان به آن اذعان کنید. اگر جزئیات را برای مشتری روشن نکرده باشید یا مبحث ارتباط دوجانبه در رابطه را نادیده بگیرید، هر اطمینان و اعتمادی که تاکنون ایجاد کردهاید از بین خواهد رفت.
همیشه پاسخگوی مشتریان باشید
برند شما همیشه باید به نحوی در دسترس افرادی که به آن نیاز دارند قرار داشته باشد. قراردادن یک شماره تلفن یا کادر گفتگوی آنلاین در صفحات فرود میتواند فوراً نرخ تبدیل شما را افزایش بدهد. چرا؟ زیرا مردم با آگاهی از اینکه هر وقت که بخواهند میتوانند با یک مسئول صحبت کنند، بیشتر احساس امنیت و آرامش خواهند داشت.
اطمینان پیدا کنید که تحت هر شرایطی چندین روش ارتباطی را در اختیار مشتریان خود قرار میدهید. به علاوه، اگر فرد خاصی را برای سمت پشتیبانی استخدام کردهاید، شماره همراه او را برای استفاده در مواقع اضطراری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
هنوز مشکل دارید؟!
در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید ?
مطالب مرتبط:
اصول و استراتژی های بازاریابی محتوا
۴۰ آمار شگفت انگیز درباره دپارتمان فروش
دلایل شکست خوردن بازاریابی محتوایی و راهحل آن
منبع: تیکتم – ارائه دهنده مقالات:قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام – فیلم آموزش وردپرس –پشتیبانی وردپرس
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.