معرفی ۳ تا افزونه وردپرسی که سرعت سایتت رو فضایی می کنه


معرفی ۳ تا افزونه وردپرسی که سرعت سایتت رو فضایی می کنه

چکیده :
در این مقاله قصد داریم به معرفی ۳ تا از بهترین افزونه های وردپرسی برای بهینه سازی سرعت وبسایت می‌پردازیم…

معرفی ۳ افزونه وردپرسی برای بهینه سازی سرعت وبسایت

اگر قصد دارید یک سایت برای خود راه بیاندازید و یا از قبل صاحب یک وبسایت هستید، حتما با اهمیت بهینه سازی و سرعت سایت مطلع هستید. در این مقاله قصد داریم به معرفی ۳ تا از بهترین افزونه های وردپرسی برای بهینه سازی سرعت وبسایت می‌پردازیم. همانطور که احتمالا می‌دانید، افزونه های وردپرسی انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند.صاحبان و ادمین های بسیاری از وبسایت های مطرح از یک سری افزونه های خاص و معین استفاده میکنند.وجود این افزونه ها در وبسایت، به آن ها کمک میکند تا بهتر سئو شوند و رتبه بهتری در نتیجه سرچ گوگل بگیرند. همچنین باعث افزایش فروش محصولات و زیبایی و طراحی سایت میشوند. در ادامه به معرفی ۳ تا از بهترین افزونه ها برای افزایش سرعت وبسایت شما می‌پردازیم.

سایت وردپرسی چیست؟

قبل از اینکه به معرفی ۳ تا از بهترین افزونه های وردپرسی برای بهینه سازی سرعت وبسایت بپردازیم، ابتدا قصد داریم به شما سایت وردپرسی را توضیح دهیم. در پاسخ به اینکه وردپرس چیست به زبان ساده می توانیم بگوییم که یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است، که از زبان های متعدد از جمله فارسی پشتیبانی می کند و ابتدا برای آسان شدن کار وبلاگ نویسان ارائه شده بود اما به مرور زمان در سرتاسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت و روز به روز محبوب تر شد تا جایی که امروزه با استفاده از آن قادر هستید هر نوع وبسایتی که در نظر دارید را با وردپرس ایجاد کنید. امروزه به دلیل سادگی طراحی سایت وردپرسی و قیمت بهتر این نوع از سایت ها، استفاده از وبسایت های وردپرسی بسیار رایج شده و تعداد این نوع از وبسایت ها در حال افزایش است.

پلاگین وردپرس چطوری کار می کنه؟

حال که با سایت های وردپرسی آشنا شدید و متوجه شدید که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب در سر تا سر جهان است، شاید برایتان سوال شده باشد که افزونه وردپرسی چیست؟ قالب خام وردپرس، امکانات یک سایت پیشرفته و حرفه ای را ندارد. افزونه ‌های وردپرس، قطعه ‌های نرم ‌افزاری هستند که به سیستم مدیریت محتوا وردپرس امکانات و قابلیت ‌های جدید اضافه می ‌کنند. این افزونه‌ ها به کاربران اجازه می ‌دهند تا به راحتی وبسایت خود را گسترش و سفارشی ‌سازی کنند و از ویژگی ‌های مورد نیاز خود بهره ببرند. افزونه های وردپرسی امروزه نقش مهمی در عملکرد و ظاهر سایت های وردپرسی دارند.

تاثیر سرعت وبسایت در رتبه بندی گوگل

سرعت وبسایت یکی از عوامل مهم در سئو است. وقتی سرعت وب‌سایت شما بالا باشد باعث می‌شود که فرد از سایت شما خارج نشود و به اصطلاح نرخ پرش سایت شما پایین بماند و کاربر استفاده و زمان بیشتری را در سایت شما صرف کند. در نهایت همه این‌ها باعث بهتر شدن تجربه کاربری وبسایت شما می‌شود. می‌دانید که هرچه تجربه کاربری بهتر باشد، گوگل به شما امتیاز بهتری خواهد داد و سئو سایت شما بهتر می‌شود. با توضیحات داده شده احتمالا از اهمیت سرعت سایت در سئو و رتبه‌بندی گوگل مطلع شده‌اید.

افزونه های بهینه سازی سرعت وبسایت

حال که با وبسایت های وردپرسی و افزونه های آن آشنا شدید و از اهمیت بالای افزونه ها در سایت های وردپرسی مطلع شدید، در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی چند افزونه برای بهینه سازی سرعت وبسایت شما بپردازیم.

افزونه WP rocket

سرعت سایت یکی از عامل های مهم در سئوی سایت و رتبه‌بندی نتایج گوگل است. بنابراین همیشه باید سعی داشته باشید که وبسایت شما سرعت مناسبی را داشته باشد تا هم تاثیر مثبتی برای سئو شما داشته باشد و هم کاربران شما هم خیلی سریع‌تر می‌توانند محتوا سایت را مشاهده کنند و همین باعث رضایت‌مندی کاربران خواهد بود. یکی از بهترین افزونه ها برای بهینه سازی و افزایش سرعت سایت، افزونه  wp rocket است. افزونه wp rocket وظیفه بهینه سازی و افزایش سرعت سایت شما را بر عهده دارد. این افزونه با Cache کردن صفحات در مرورگر و سرور ، بهینه سازی فایل های CSS, JS و HTML و فشرده سازی آن ها اقدام به افزایش سرعت سایت وردپرسی شما خواهد کرد.گوگل سرعت سایت را به طور مستقیم در وسیله های سنجش رتبه خود وارد کرده است و هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد رتبه بهتری هم خواهید داشت.

افزونه WP-Optimize Premium

طبق گفته وبسایت توسعه دهندگان وردپرس، افزونه WP Optimize Premium یک افزونه بسیار خوب و همه کاره است که پایگاه داده (دیتابیس) سایت وردپرسی شما را تمیز و بهینه سازی می کند. علاوه بر این تصاویر بزرگ و حجیم سایت شما را فشرده می کند و با انجام این عمل بسیاری از مشکلات بهینه سازی و سرعت بارگذاری سایت شما را برطرف میسازد. این پلاگین کمک بسیار زیادی در بهینه سازی سرعت وبسایت شما خواهد کرد. علاوه بر این،این ابزار ساده، محبوب و بسیار کارآمد همه چیزهایی را که برای سریع کردن و بهینه سازی وب سایت خود نیاز دارید را در خود جای داده است. این افزونه یک راه حل مناسب برای کمک به تقویت و بهبود سئو، حفظ مشتریان  همراه با کاهش از دست دادن کاربران است. افزونه WP-Optimize Premium یکی از محبوب ترین افزونه‌های وردپرسی حال حاضر است که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.

 

افزونه WP Smush Pro

همانطور که گفته‌شد یکی از مهم ترین نکات در بهینه سازی سئو، افزایش سرعت وب سایت است. تصاویر یکی از عوامل اصلی بالا رفتن حجم کلی وب سایت هستند، بنابراین باید از روش های مختلف جهت کاهش حجم تصاویر استفاده نمائید. افزونه Wp Smush Pro یکی از بهترین افزونه های وردپرس در زمینه فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر است. با کمک افزونه اسموش پرو می توانید تمامی تصاویر موجود در رسانه وردپرس خود را به راحتی و بدون هیچ گونه افت و کاهش کیفیتی، فشرده کنید تا حجم تصاویر به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یابد.  این افزونه یکی از بهترین ابزارهای فشرده ساز تصاویر است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از افزونه WP Smush Pro، سرعت وبسایت خود را بهینه کنید.

از کجا میتوانیم این افزونه ها را تهیه کنیم؟

برای استفاده از این افزونه ها و گرفتن نتیجه مطلوب، باید از منابع معتبر آن ها را خریداری کنید. توسعه دهندگان وردپرس یکی از چندین فروشگاه آنلاینی است که به فروش افزونه های وردپرس مشغول است .تیم توسعه دهندگان وردپرس همواره سعی میکند بهترین ترجمه را برای افزونه ها انجام دهد. همچنین افزونه های سایت به صورت ۱۰۰ درصد فارسی سازی شده هستند و شما در استفاده از آن در هیچ قسمتی به مشکل بر نخواهید خورد. این وبسایت با پشتیبانی و امکاناتی که ارائه می‌دهد، یکی از بهترین فروشگاه ها برای تهیه این افزونه ها است.

 

 


شما اولین ستاره را ثبت نمایید
بیشتر بدانید:  لذت موسیقی آنلاین با سرویس اپل موزیک