چکیده :
واقعیت این است که راز رتبه اول گوگل بودن صبوری و دنبال کردن اصول است.
پاسخ کی به رتبه اول گوگل دست پیدا می کنیم را در این مقاله بخوانید

بیشتر کسانی که با مشتریان وب سایت ها در زمینه سئو سر و کار دارند، یک بار مجبور به پاسخ این سوال بوده اند: “کی به رتبه اول گوگل دست پیدا می کنیم؟” برخی اوقات تصور مردم از سئو انجام شعبده است. یک شبه سایت را تحویل سئوکار می دهیم و بوم! فردا صبح درآمدمان ده برابر شده و به رتبه اول گوگل دست پیدا کرده  ایم.

اما واقعیت این است که راز رتبه اول گوگل بودن صبوری و دنبال کردن اصول است. هر کسب و کار، به موازات بازار کار و میزان اعتباری که در بازار کاری خود دارد، مدت زمان مشخصی برای دیده شدن در گوگل نیاز دارد. اما چند ترفند ساده را به شما معرفی می کنیم که اگر در زمینه سئو سر رشته ای دارید، قطعا به دردتان می خورد.

چگونه رتبه اول گوگل شویم

چرا رسیدن به رتبه اول گوگل مهم است؟

همه کسانی که سعی در رسیدن به رتبه اول گوگل دارند، می دانند که این موتور جستجو چقدر قدرتمند بوده و چطور جزء به جزء یک سایت را خزش می کند. نتایج این خزش است که کاربران را به سوی سایت های مورد نیازشان هدایت می کند.

ما نه تنها به این نتایج گوگل اعتماد کرده ایم، بلکه به آنها از نظر کسب و کار هم متکی هستیم. پس دست پیدا کردن به رتبه اول گوگل مثل گذشتن از ۷ خان رستم است.

چرا رسیدن به رتبه اول گوگل مهم است

قرار گرفتن در رتبه های بالای گوگل در حین نمایش نتایج، کسب و کارهای بزرگ را به سودهای کلان رسانده و کسب و کارهای کوچک را به جایگاه کسب و کارهای بزرگ می رساند. اقدامات ملموسی برای رسیدن به این رتبه ها وجود دارد.

چگونه به رتبه های اول در گوگل برسیم؟

برخی از مهم ترین کارهایی که باید برای رسیدن به رتبه های اول در گوگل انجام دهید را برایتان لیست کرده ایم:

 کلمات کلیدی خود را مشخص کنید

کسب و کارها بر روی تامین نیاز مشتریانشان بنا می شوند. پس وقتی سایت خود را طراحی کرده و برای آن تولید محتوا می کنید تا آن را سئو کنید، باید کلمات کلیدی که مخصوص کسب و کار خودتان است را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما آنهایی هستند که مشتریان برای دریافت محصولات و خدمات شما آن را تایپ می کنند. روش های زیادی برای پیدا کردن این کلمات وجود دارد.

  • از ابزارهای رایگان کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • وب سایت رقبای خود را بررسی کنید.
  • شبکه های اجتماعی را بررسی کنید.
  • به فروم ها سر بزنید تا با افکار و نظرات مردم بیشتر آشنا شوید.

به گوگل بگویید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید

شاید گوگل به خودی خود یک موتور جستجوی بسیار باهوش باشد، اما قطعا برای درک اهداف شما روی سایت تان، باید به او نشان دهید که از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید.

از راه های زیر می توانید کار کراولرها ساده کرده و به آنها نشان دهید که اصل محتوای شما در چه مورد است.

  1. تمامی پست ها، وبلاگ ها و صفحات وب سایت شما باید یک عنوان متا داشته باشد. این عنوان در صفحه نتایج گوگل نشان داده می شود.
  2. توضیحات متا را دست کم نگیرید. نه تنها استفاده از کلمه کلیدی در این بخش به گوگل می گوید که صفحه شما در مورد چیست، بلکه به کاربران نیز می گوید که باید انتظار چه محتوایی را داشته باشند.
  3. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع محتوا در یو آر ال هم برای کاربران جذاب تر است و هم برای کاربران قابل اعتمادتر است. گوگل عاشق یو آر ال هایی است که کاربرانش دوست دارند.
  4. تگ های alt را روی تصاویر بگذارید. اگر از کلمات کلیدی و توضیحات کوتاه در بخش متن جایگزین عکس ها استفاده کنید، یک قدم بیشتر به صفحه اول و لینک اول گوگل بودن نزدیک می شوید.

برای انسان ها بنویسید

حقیقت این است که ما قرار نیست چیزی بنویسیم که گوگل آن را بپسند. یک متن پر از کلمات کلیدی و بدون هیچ خاصیتی شاید در گذشته گوگل را فریب می داد، اما از سال ۲۰۱۷ به بعد، موتور جستجوی گوگل به قدری باهوش شده که استفاده نابجای شما را هم تشخیص داده و شما را جریمه می کند.

بیشتر بدانید:  راهنمای خرید هاست وردپرس با کیفیت و قیمت مناسب

رتبه اول گوگل - تولید محتوا ارزشمند

اما به شما قول می دهم تا زمانی که از محتواهای ارزشمند استفاده کنید، مردم آن را مطالعه می کنند. خود را به جای کاربران تان بگذارید. آنها چه انتظاراتی از شما دارند؟

دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند؟ از یک محتوا با توجه به خدمات و محصولات شما چه می خواهند؟ اگر بتوانید این نیازها را با کلمات کلیدی که جستجو می کنند پاسخ دهید، تضمین می کنم گوگل کاربران را به سمت سایت شما هدایت می کند.

روی مکان تاکید کنید

باور کنید یا نه، این راهکار جزو راهکارهای طلایی است که کمتر کسی به آن توجه می کند. اما برای رتبه اول گوگل بودن، سئو محلی را حتما امتحان کنید.

برای انجام آن هم می توانید در برخی از محتواهای خود به مکان و شهری که خدمات و محصولات خود را ارائه می کنید، اشاره کنید. بدین ترتیب اگر کاربری از گوگل خدمات یا محصولات شما را + شهر مورد نظر خود سرچ کند و شما برایش تولید محتوا کرده باشید، گوگل آن را نشان خواهد داد.

برای مثال اگر برای ارزان ترین خدمات سئو در تهران تولید محتوا کرده باشید، اگر کسی درخواست این خدمات در تهران را داشته باشد، گوگل محتوای شما را به او نشان خواهد داد.

بهینه سازی برای موبایل

سال به سال به کاربران موبایل افزوده می شود. بنابراین منطقی است که مردم بخواهند سایت های محبوب خود را در موبایلشان ببینند. یا بخواهند سرچ سوالات خود را با گوشی موبایلشان انجام دهند.

حالا گوگل گزینه های تشویقی برای سایت های دارای نسخه موبایل هم گذاشته و زودتر محتوا هایشان را هم ایندکس می کند. بنابراین هر چه سایت شما واکنش گراتر برای موبایل باشد، شانس دیده شدن بیشتری هم برای شما وجود دارد.

در کنار این موارد، موارد بسیار دیگری هم وجود دارند که انجام آنها نیازمند تخصص و دانش عمیق تری از سئو است. از جمله این موارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد.

  • استفاده از قالب سبک
  • استفاده از کدهای بهینه و سبک
  • بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری سایت
  • استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب و اختصاصی

و…

هر کدام از این موارد مستلزم دانشی هستند که سئوکاران، طراحان سایت و گرافیست ها به صورت جداگانه روی آن کار می کنند.

همه متخصص سئو نیستند

قطعا نمی توان انتظار داشت که همه متخصص سئو باشیم و بتوانیم تمامی مراحل بالا را اجرا کنیم و به رتبه اول گوگل دست پیدا کنیم. پیدا کردن هر کدام از این روش ها و استفاده از هر کدام از این راه حل ها مستلزم دانش سئو است. آموزش سئو می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

شما می توانید برای رسیدن به رتبه اول گوگل، سئو بیاموزید. اما این که بتوانید آن را حفظ کنید هم اندازه دستیابی به آن مهم است. پس چه بهتر که کار را به یک کاردان بسپارید. کسی که بتوانید با خیال راحت هم آموزش سئو ببینید و هم حتی سئوی سایت خود را به آن ها بسپارید.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو تماما بر پایه دانش و تجربه بوده و پروسه زمان بری است. مجموعه دارکوب کاملا این موضوع را دانسته و با جدیدترین متدهای گوگل هماهنگ هستند تا هم بهترین آموزش ها را ارائه کنند و هم به خوبی کسب و کارها را به رتبه اول گوگل برسانند.

دارکوب نه تنها در زمینه سئو انواع وب سایت های مختلف با زمینه های متفاوت کار کرده است، بلکه آموزش های مطرح خود را به زبان فارسی در اختیار علاقه مندان به یادگیری سئو قرار می دهد.

با دارکوب رتبه اول گوگل باش

سخن آخر

وقتی صحبت از بهینه سازی وب سایت ها می شود، با صدها و هزاران محتوا در سراسر نت رو به رو می شویم. اما کدام یک درست می گویند؟ تمرکز روی محتوا؟ بک لینک سازی؟ سئو کلاه سیاه؟ به اندازه تمام سئوکاران دنیا راه برای رسیدن به صفحه اول گوگل وجود دارد.

اما روشی که به آن می رسید بسیار مهم است. ما در اینجا چند ترفند کوچک را به شما معرفی کردیم. اما بدون شک متوجه شده اید که تنها قطره ای از دریا است چیزهایی که در اینجا بحث کردیم.

چنانچه به دنبال تمامی نکات در حوزه سئو و طراحی وب هستید، پیشنهاد می کنم بخش “اخبار” و “مقالات” در سایت sitedar.com را مطالعه فرمایید.