کلمات کلیدی که تعداد جستجو و همینطور بازدید بسیار بالایی دارند احتمال اینکه رقیب های شما هم جهت بهینه سازی صفحاتشان در این کلمه کلیدی اقدام کرده باشند بسیار بالاست. مسئله رقابت در کلمات کلیدی می تواند موجب قرار گرفتن رتبه های پایین تر وب سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظر شود و باعث شود تا ورودی خیلی کمی یا اصلا ورودی و بازدیدکننده ای نداشته باشید.
همانطور که می دانید سئو وردپرس مانند یک مسابقه است و ممکن است رقیبان ضعیف و قوی زیادی داشته باشید. برای اینکه در کلمات کلیدی که جستجو زیادی دارند در رتبه های بالاتر قرار بگیرید باید میزان قدرت وب سایت خود و همینطور میزان تلاش رقیبانتان در آن کلمه کلیدی را بسنجید.
بررسی میزان قدرت رقیبان در کلمات کلیدی با moz.com
سایت moz.com یک سایت معتبر در آموزش سئو است. علاوه بر آموزش سئو ابزار های زیادی برای بهینه سازی سئو و همینطور ابزار هایی برای بررسی رقابت در کلمات کلیدی دارد.
سایت moz.com یکسری فاکتور هایی را ایجاد کرده است که بر اساس ان به صفحات و وب سایت ها بر اساس فاکتور های خودش امتیاز می دهد. شما می توانید بر اساس فاکتور های این سایت میزان قدرت وب سایت خود و همینطور میزان قدرت رقبا خود را بسنجید.
برای بررسی امتیاز وب سایت ها ابتدا به وب سایت moz.com مراجعه کنید. در بالای صفحه روی free tools کلیک کنید.
در صفحه جدید باز شده ابزار هایی را می بنیم که برخی پولی و برخی رایگان هستند. در این بخش ما با ابزار open site explore می پردازیم. در بخش for seo روی open site explore کلیک کنید.
ابزار open site explorer پس از انتخاب ابزار open site explorer صفحه جدیدی باز می شود که می توانید آدرس سایت را درج کنید و امتیاز های که این ابزار بر اساس فاکتور های خودش به شما نمایش می دهد را مشاهده کنید.
در این صفحه دو بخش Domain Authoruty و Page Authority را مشاهده می کنیم که اعدادی بین صفر تا صد هستند. هرچقدر این نمرات بالاتر باشند وب سایت از قدرت بالایی برخوردار است. Page Authority میزان قدرت هر صفحه را نشان می دهد. یعنی اگر آدرس هر صفحه ای را وارد کنید میزان قدرت آن صفحه را مشاهده کنید.
بیشترین درصد فاکتور Page Authority را لینک ها تشکیل می دهند. یعنی هر چقدر بیشتر به صفحات ما بک لینک داده باشند نمره بیشتری را در این ابزار مشاهده خواهیم کرد.
وبسایت هایی با قدرت بسیار بالا مانند فیسبوک , آمازون , به صد نزدیک می باشند .
این ابزار به جز فاکتور Page Authority که به صفحات امتیاز می دهد یک فاکتور دیگری به اسم Domain Authoruty دارد که یک نمره کلی به هر وب سایت می دهد. این هم مانند فاکتور Page Authority لینک ها بیشترین درصد این فاکتور را تشکیل می دهند.
اگر وب سایت شما تازه تاسیس است و در این ابزار امتیازات کمی مشاهده می کنید اصلا جای نگرانی ندارد و با تولید محتوای درست و افزایش بازدیدکننده به مرور این امتیازات بیشتر خواهد شد.
بررسی میزان قدرت صفحات در نتایج جستجو با اکستنشن moznbar
همانطور که گفتیم با استفاده از این ابزار می توانید میزان قدرت صفحات در نتایج جستجو را مشاهده کنید. دانلود این اکستنشن دوباره به بخش free tools برگردید و روی moz bar کلیک کنید.
در صفحه جدید باز شده روی download moz bar کلیک کنید.
بعد به صفحه اصلی اکستنشن در مرورگر وارد می شوید. روی add to cherom کلیک کنید تا این اکستنشن نصب شود.
در آخر بعد نصب این اکستنشن یک بخش جدیدی در مرورگر شما اضافه می شود که با کلیک رو آیکون آن می توانید فعال یا غیر فعال کنید. برای بررسی قدرت صفحات در نتایج جستجو باید در سایت Moz.com ثبت نام کنید و در اکستنشن moz bar لاگین کنید. بعد از انجام این مراحل بعد از هر جستجو میزان قدرت صفحات توسط این اکستنشن نمایش داده می شود.
مطالب مرتبط:
آموزش ساخت اسلایدر وردپرس با افزونه Cyclone slider
افزونه ایجاد تبلیغات متنی فارسی در وردپرس Parsi Text ADS
افزونه ایجاد تصاویر متحرک در وردپرس
ایجاد لیست مقایسه محصولات در ووکامرس
منبع: تیکتم – ارائه دهنده مقالات: بازاریابی شبکههای اجتماعی – ایمیل مارکتینگ – بازاریابی محتوا
هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.